Rozwiązania telekomunikacyjne
Centrale telefoniczne to serce komunikacji w jednostkach szpitalnych. Istotnym elementem jest kontakt pacjenta związany ze zgłoszeniami nagłych wypadków, ale również komunikacja między personelem medycznym.
W naszej szerokiej ofercie znajdziecie Państwo również centrale telefoniczne uznanych na świecie firm takich jak Panasonic i LG-Ericsson.
Każdy projekt wyposażenia szpitala w nowoczesną centralę telefoniczną jest konsultowany z przedstawicielem danej jednostki szpitalnej i dopasowany do wymagań i potrzeb, które w pełni spełnią Państwa oczekiwania.
Nowoczesna centrala telefoniczna to nie tylko podniesienie jakości i szybkości połączeń , ale również możliwość usprawnienia komunikacji wewnętrznej między personelem i pacjentem.
Charakterystycznymi cechami tych urządzeń są m.in.: zarządzanie przez www., połączenia szyfrowane, monitorowanie pracy systemu,poczta głosowa, podłączanie dodatkowych modułów linii miejskich analogowych, ISDN, VoIP, układy sekretarsko-dyrektorskie, mobilne, grupy hunting, integracja telefonów stacjonarnych z telefonem GSM, połączenia głosowe pomiędzy systemami IP poprzez internet, korzystanie z tej samej infrastruktury kablowej do podłączenia komputera i telefonu oraz wiele innych użytecznych funkcji obniżających koszty telekomunikacyjne.
Dla zdrowia pacjentów przebywających na oddziale wewnętrznym lub ratunkowym ważna może być nawet kilkuminutowa różnica w szybkości reakcji personelu medycznego – może to zmienić ich długość pobytu, poziom obrażeń lub szansę na przeżycie. System musi być gotowy do pracy cały czas, aby właściwe osoby otrzymywały automatyczne powiadomienia, gdziekolwiek są i cokolwiek robią. Lokalna komunikacja bezprzewodowa skraca czas oczekiwania i przyspiesza reakcję w sytuacjach krytycznych. Dlatego proponujemy rozwiązania w postaci systemu zarządzania wewnętrznego, w którym wyróżniamy:
- alarmy krytyczne – personel otrzymuje informacje o zdarzeniach bezpośrednio na swoje telefony. Taką informację może przekazywać pacjent, lekarz czy urządzenie, gdy konieczna jest interwencja;
- alarmy z urządzeń medycznych – informacja o złym stanie pacjenta kiedy dane wartości odbiegają od ustaleń z doprecyzowaniem: zdarzenia, na której sali, który pacjent;
- logistyka szpitalna – np. zamówienie transportu i śledzenie zamówionego zadania rozkładając równomiernie wśród personelu (zlecenie jest wykonywane szybciej i nie ma mowy o pomyłkach);
- powiadamianie / otrzymywanie badań radiologicznych i laboratoryjnych – automatyczne powiadamianie o gotowych wynikach i raportach z ustawieniem priorytetów;
- ochrona pracownika – dbanie o bezpieczeństwo personelu poprzez system alarmowy.
Telefony do użytku wewnętrznego są certyfikowane do pracy w szpitalach. Cechuje je wysoka odporność na upadki i zabrudzenia, mogą być dezynfekowane środkami używanymi w jednostkach szpitalnych , są odporne na pole elektromagnetyczne i mają długi czas czuwania.